Ce imi place la Facebook

In primul rand, articolul asta este unul despre lucruri tehnice.

Ni se pare normal ca atunci cand primim mesaje sau cereri de orice fel sa fim notificati, dar cum in mod normal internetul functioneaza pe modelul cerere – raspuns (request – response), adica tu faci o cerere si serverul iti trimite un raspuns, e o problema atunci cand serverul ar trebui sa iti trimita niste date desi tu nu i-ai cerut nimic. Am investigat putin problema si pare una destul de interesanta.

Site-ul cred ca este cel mai partitionat pe care l-am vazut vreodata. Ai sute de casute si chenare si patratele, dar ei au gasit o solutie sa il faca sa arate curat. Printre altele, ascund barele de verticale de navigare atunci cand nu esti cu mouseul deasupra unui chenar. In plus, bara devine mai lata atunci cand o selectezi si incepi sa derulezi.

Am scris mai de mult despre faptul ca footerul lor mi se parea inutil din cauza faptului ca ei incarca automat stiri noi atunci cand te apropii de sfarsitul paginii. Intre timp l-au scos si asta e un alt lucru pe care il apreciez.

Ceea ce as adauga ar fi un sistem de transfer de fisiere tip “drag & drop” in casutele de chat, asemanator cu cel de pe pagina de mesaje. Poate si alte lucruri, dar nu mai am baterie sa scriu acum.

download

Lasă un comentariu

Niciun comentariu până acum.

Comments RSS TrackBack Identifier URI

Lasă un răspuns

