De ce m-am apucat de calculatoare?

Astazi ne-a aratat profa o lista de intrebari si ne-a pus sa raspundem pe rand la toate.

Una dintre ele era: “De ce ti-ai ales specializarea?”.

Colegii mei Erasmus au incercat sa ocoleasca raspunsul pentru ca in teorie nu si-au ales nicio specializare, dar cu toata timiditatea care ma caracterizeaza i-am intrebat de ce au ales calculatoarele.

Toate raspunsurile au facut referire la locurile de munca.

Asta sa fie motivul pentru care exista atatia programatori neimpliniti, nefericiti, care iti urasc meseria!?

4 comentarii

  1. Tot nu ai raspuns tu la intrebare. Dar ca sa raspund eu: era a doua optiune dupa istorie. Imi pare bine ca am ales informatica, imi pare bine ca nu a mai trebuit sa citesc romane precum Ion sau Morometii. Nu stiu cum ar fi fost la istorie dar fara o memorie buna nu poti face fata.

    • A fost o serie de intamplari care m-a dus la Informatica. Ce-i drept, nu mi-am dorit cu disperare, dar cand am intrat la facultate in niciun caz nu m-am gandit ca pot face o meserie din asta. Nici nu stiam ca exista cuvantul programator.

      Motivul pentru care continui este ca mi se intampla cateodata, rar, sa dau peste probleme care sa ma faca sa ma gandesc gramada pana sa gasesc o solutie. Stii momentele alea in care abia astepti sa vezi ca merge si chiar merge? Sau momentele in care lucrezi la un program care ti se pare o opera de arta chiar daca nu a fost ideea ta?🙂

      • Stiu ce inseamna sa programezi si sa te infurii ca nu merge, sa cauti eroarea si, dupa eforturi colosale sa iti dai seama ca mai era nevoie de un obiect auxiliar. Imi plac proiectele grele, sunt capabila sa stau ore in sir in fata calculatorului dupa care ma dor ochii si capul. Dar, daca iese programul, s-a meritat. Daca nu iese „Si maine e o noua zi!”.
        Insa nu acest lucru este cel pentru care ma bucur ca am invatat informatica. Cu timpul cred ca programarea devine o rutina, mai inveti ceva nou pe baza cunostintelor vechi, ca si cum ti-ai retusa lungimea parului. Dar nu e nimic spectaculos in meseria de programator.
        Ce mi s-a parut mie extraordinar este Inteligenta Artificiala si aplicatiile ei. De exemplu un ecograf. Aparatul este invatat sa recunoasca diferitele organe precum si zonele cu probleme. E drept ca e nevoie de un medic care sa interpreteze rezultatul, dar fara acest ecograf medicul nu poate pune niciun diagnostic. Sa nu mai zic ca asemenea aparate valoreaza zeci sau sute de mii de euro. Ceea ce faci in domeniul IA tot programare este, dar de un alt nivel. NIciodata nu te poti plictisi😀 . Poti sa faci cercetare si, in strainatate, fara a fi obligat sa predai intr-o facultate. Exista centre de cercetare exact in acest domeniu.
        Eu am visat, am vrut mult si s-a dus totul de rapa.

  2. Cred ca nu ar trebui sa te dai batuta. Daca vrei ceva, lupta pentru el! Nu o sa vina nimeni sa ti-l ofere pe tava.


Comments RSS TrackBack Identifier URI

Lasă un răspuns

