Telefonul fara fir – calamari din mațe de porc

De multe ori sa aud stiri care sa mi se par cel putin greu de crezut. Cred ca unele sunt scrise de oameni carora le place gradinaritul si infloresc teribil adevarul.

Am dat peste povestea asta: “Calamarii care nu au văzut niciodată marea. Sunt făcuţi din RECTUL porcilor” si m-am gandit sa vad daca e adevarata.

Am urmarit sursa si am vazut ca intr-adevar Esther de Lange chiar a spus asta. Vedeti aici stirea: “Calamars à base d’anus de porc? <Aucun cas avéré en Belgique>” (18 OCT 2013), titlul precizeaza si ca nu exista niciun caz in Belgia, iar articolul complet spune ca europarlamentarul nu are fundamente si ca a vorbit din auzite.

Nu sunt sigura cum a ajuns informatia la femeia asta, dar am gasit o mega-investigatie facuta de un jurnalist american (11 IAN 2013) fix pe tema asta. Acest om mi se pare exemplu de “asa da” in ceea ce priveste deontologia, adica partile cu sursele si confirmarea le-a inteles perfect. De dragul artei jurnalistice, puteti sa ascultati si Doppelgangers. Stirea era falsa.

Rezumat: o fata a vazut pe o cutie scris “calamari falsi”, un fermier i-a zis ca ar fi mate de porc, ea a vorbit cu un jurnalist de la radio care a facut un studiu amplu despre asta, dupa care o alta fata a ascultat emisiunea de la radio si i-a povestit unui bloger despre ea, el a scris, Esther de Lange a auzit cumva stirea si a vorbit in plen despre asta. Presa din Belgia a scris si a investigat. Intr-un final, povestea a ajuns la Bucuresti ca fiind adevarata si confirmata in urma “unor anchete”.

Lasă un comentariu

Niciun comentariu până acum.

Comments RSS TrackBack Identifier URI

Lasă un răspuns

