Ce ai face daca ai fi martorul unui viol?

Acum o luna s-a scris si s-a discutat mult pe tema jurnalistei violate in Bucuresti in plina zi. Multa lume a fost indignata de faptul ca nimeni nu a sunat la politie si incercand sa imi dau seama cum as fi reactionat eu in acea situatie am inceput sa caut expicatii pentru care oamenii prezenti pur si simplu nu au au facut nimic.

Avem o parere prea buna despre felul in care ne-am comporta noi in astfel de imprejurari si nu ne dam seama cat de mult conteaza circumstantele.

Ceea ce am aflat este ca atunci cand suntem singurii martori ai unui astfel de eveniment 75% dintre noi sunam la politie sau intervenim, dar ceea ce mi s-a parut socant este ca atunci cand sunt si alti oameni in jurul nostru care participa pasiv, adica se comporta ca si cand evenimentul nu exista, 90% dintre noi facem acelasi lucru, adica nimic. Acesta este efectul martorului (“bystander effect” in engleza, mai multe despre el pe Wikipedia).

Pentru ca am aflat ca oamenii care stiu despre acest efect sunt dispusi sa ajute si sa sune la politie, m-am gandit ca informatia trebuie raspandita.

2 comentarii

  1. Daca te violeaza cineva strigi INCENDIUUUU !! pentru ca la viol nu vine nimeni, nu stiai /

    • Daca ai un cutit la gat cred ca poti sa strigi, dar o sa treci pe lumea cealalta in secunda doi.


Comments RSS TrackBack Identifier URI

Lasă un răspuns

