O bătrânică șic

A venit ieri la mine si m-a intrebat daca ma deranjaza sa impart banca pentru ca nu mai este niciuna la umbra. Din momentul ala a inceput sa turuie in nestire cu cineva la telefon. Nu mai puteam sa citesc. Desi intelegeam pe jumatate ce zicea, imi era imposibil sa ma concentrez la altceva.

I-as fi dat 50 si ceva, aproape de 60 de ani. I se zareau inca trasaturi fine pe care anii nu au reusit sa i le fure. Dupa aproape o ora a terminat de vorbit, incheind cu “vecina mea de banca deja s-a plictisit sa imi asculte viata”. Oamenii batrani rareori reusesc sa ma plictiseasca. Asta era una dintre datile alea, dar si-a luat revansa si m-a invitat la o inghetata.

Mare mi-a fost mirarea cand mi-a zis ca are 86 de ani si nu aproape 60, cat crezusem eu initial. Am fost si translatoarea ei in discutia cu un cuplu de englezi. Admira atat de mult mainile fetei incat saraca parea putin stanjenita. Batranica, foarte rapid a scos-o din starea asta si l-a intrebat pe baiat daca ii spune des cat de frumoase sunt mainile ei. Atunci au inceput amandoi sa rada si mi-am dat seama cate lucruri nu spunem sau nu vedem in partenerii nostri doar pentru ca sunt acolo si nu ne dam seama ca nu le are toata lumea.

Mi-a mai zis sa nu petrec prea mult timp langa partenerul meu pentru ca vom ajunge sa fim ca fratii si atunci mi-am amintit de batranii pe care ii vad mereu pe strada de mana. Dragostea lor chiar pare fraterna. M-am gandit mult la felul in care iubim de-a lungul timpului.

Mi-a mai spus batranica sa am grija de viitorii mei copii. Eu, desigur, sunt in stare de soc cand aud de copii. Nu stiu ce as face cu el. Abia am grija de mine. Mi-a zis atunci sa nu imi fac probleme. Chiar daca imi place sa ma plimb, copilul face ce ii spui. Il pui in avion, sta acolo, il pui in masina, sta acolo. Merge oriunde il duci fara sa discute. Atunci imi treceau prin minte toti copiii plangaciosi din avioane si toate datile in care m-am jurat ca nu o sa zbor cu un copil sub 5 ani.

Inainte de despartire, m-a asigurat ca nu o sa ma uite si ca nu o sa o uit nici eu. Mi-a mai zis sa stau mereu dreapta pentru ca altfel cand o sa am varsta ei ma voi cocosa de tot. Ea a plecat spre Marsilia si eu m-am intors la mine la tara. Ne-am luat la revedere in locul asta:

IMG_20130728_161508

2 comentarii

  1. ce lucruri ti se intampla si tie mi amor!

  2. Mi amor, nici nu stii cate altele😀


Comments RSS TrackBack Identifier URI

Lasă un răspuns

