Despre oameni si limbi ( straine, desigur :) )

Locul in care ne-am nascut e ca parintii: nu il putem alege si nu il putem schimba.

Am cunoscut zilele trecute un baiat care mi-a zis ca este spaniol. Intamplator, a facut niste ochi uriasi cand am inceput eu sa ii povestesc in spaniola pentru ca el de fapt era din alta parte si nu ma intelegea.

Stiu ca sunt romani care fac la fel si asta e motivul pentru care m-am apucat sa scriu acum.

Sunt cea mai toleranta persoana in ceea ce priveste nationalitatea, etnia si culoarea pielii. Nu as spune nimanui “nu-i judeca pe cei de langa tine”. Eu fac asta des, dar nu am pus niciodata o eticheta unui om doar pentru ca s-a nascut intr-o anume tara sau pentru ca are o alta culoare decat a mea. Oamenii care desconsidera pentru asta sunt sub standardele mele umane. Faptul ca sunt romanca nu mi se pare important. Sunt un om ca oricare altul, ba uneori ma simt destul de norocoasa pentru ca avem niste povesti extraordinare pe care nu le-as fi stiut daca nu vorbeam romana.

Ieri pentru prima data am exersat portugheza pe strada. Desigur, cand am fost intrebata daca stiu si am zis ca “Fetita mananca un mar” si “Barbatii alearga”, si-au dat seama ca trebuie sa ma intrebe de alta limba. De multe ori mi s-a intamplat sa ma ajute lucrurile pe care nu le stiu, dar am o matusa foarte desteapta care mi-a zis cand eram mica “Nici nu stii cat te poate ajuta o limba straina”. Am aflat de-a lungul timpului si de asta incerc sa invat mai multe. Niciodata nu stii pe cine o sa intalnesti.

Lasă un comentariu

Niciun comentariu până acum.

Comments RSS TrackBack Identifier URI

Lasă un răspuns

