Needucati in educatia copiilor

Astazi am descoperit un alt motiv pentru care tara este asa cum este. Cum este? Este pesimista, neincrezatoare si lipsita de zvâc,  dar mai presus de asta, tara asta nu are mentalitate de campion. O spun asa, general, pentru ca o vad in multe sporturi, pentru ca ne multumim si cu locul doi si mai ales pentru ca m-am saturat de “Asta e…” in viata de zi cu zi.

Asa, ziceam de motiv. Pai multi parinti nu stiu sa isi educe copiii. Desigur, nu trebuie sa iti dai doctoratul in psihologia copilului ca sa poti sa iti educi odrasla, dar ce vad cateodata ma infurie.

Multi dintre cei care ma cunosc stiu povestea cu mama eroina din metrou. O sa o scriu dupa pentru cei care nu o stiu inca.

Cele mai fara sens lucruri spuse de parinti sunt urmatoarele:

“Nu alerga ca transpiri.” – asta este o idiotenie pentru ca poti sa il speli acasa si il ai ca nou. Plus ca transpira oricum fiindca afara sunt 40 de grade. Daca alearga e de bine pentru ca se misca si nu ar trebui sa iti doresti un copil sedentar care e predispus la o gramada de boli din cauza grasimii. Nu toti sedentarii sunt MARI, dar toti sunt pufosi (adica procentul de grasime din corpul lor este mare).

“Trebuie sa il fac sa inteleaga ca nu poate avea totul.” – Ei bine, cred ca de asta pierdem la fotbal si de asta ne resemnam asa usor. Cred cu tarie ca un copil trebuie sa creasca stiind ca poate avea totul. Poate il inveti ca nu totul i se cuvine degeaba. Asta pot sa inteleg. Motiv pentru care recompensarea copilului pentru ceva ce a facut mi se pare corecta.

“Nu orice – Sunt impotriva interzicerilor. Nu i-as spune niciodata “nu” unui copil dintr-un motiv foarte simplu: pot sa il conving sa faca ce vreau eu si sa creada ca a fost idea si vointa lui. Am exersat asta pe verisorii mei mai mici de multe ori si functioneaza perfect. Consider ca parintii care trebuie sa se certe cu copiii si sa le interzica lucruri etc fac o greseala pentru ca nu stiu cum “functioneaza” copilul. Desigur, nu vine niciodata cu manual de utilizare, dar putina psihologie inversa nu strica niciodata.

“Nu sta pe jos ca te murdaresti/iti rupi hainele” – la fel ca la transpirat, daca se murdareste, poti sa il speli. Daca isi rupe hainele, nu vad care e problema. Oricum le poarta doar 3-4 luni. Dupa se schimba sezonul si trebuie sa il imbraci altfel si la anul nu ii mai vin bine pentru ca… ce sa vezi!? CRESTE!

O sa inchei cu cea mai des intalnita situatie. Ce te faci cand copilul tau ar cumpara tot magazinul, dar tu nu iti poti permite asa ceva? Ei bine, va povestesc ce am facut eu cu verisorul meu mai mic: l-am lasat sa ia tot ce a vrut. ABSOLUT ORICE, dar nu am luat cos de cumparaturi si a trebuit sa isi tina lucrurile in mana si dupa sa le care singur pana acasa. Lumea pe strada credea probabil ca sunt nebuna cand vedeau un copil de 4 ani cu o plasa cat el si pe mine cu un pachetel mic in mana, dar pe mine nu ma intereseaza ce crede lumea.

“Nu ai voie sa traversezi strada” – Asta putea intra in categoria interzicerilor, dar mi se pare de mentionat. Desi sunt tone de imbecili pe strazi conducand (cred ca este tara in care se conduce cel mai prost din care am vazut), poate ar trebui sa inveti copilul sa FIE ATENT, SA SE UITE, SA AIBE GRIJA cand trece strada, nu sa nu o treaca deloc.

“Te dau la tigani” – Ne plangem peste tot ca vai cat de discriminati suntem in Europa, dar discriminam si ne invatam copiii sa o faca. Asta e un exemplu de ipocrizie. Nu mi-as invata in veci copilul ca a fi negru/tigan/chinez/alb/hispanic are vreo importanta. Desigur, in lumea asta, are importanta, dar nu ar trebui. Poate scriu cu alta ocazie mai mult despre discriminare, caci am multe de spus.

Intr-o lume plina de posibilitati, A STII ca poti face orice este singurul lucru de care ai nevoie pentru A FACE orice.

2 comentarii

  1. No cal anar a Rumania, això passa a qualsevol lloc, i es aplicable a quelsevol nen…

  2. Estic segura que passen coses així en molts llocs, però penso que els pares s’equivoquen. Clar, tu tens més experiència que jo amb els nens.🙂

    Tu ets l’únic lector meu que no parla romanès. Visca el Google Translate.


Comments RSS TrackBack Identifier URI

Lasă un răspuns

