Sport si diete

Nu cred in diete. Nu cred ca dieta in sine e o solutie pentru ca ideea de a pierde kilograme intr-un timp determinat are o mare problema: timpul determinat.

Cred ca pierderea greutii de cele mai multe ori nu e imposibila. Te misti mai mult si mananci mai putin, poate face asta oricine. Ceea ce nu poate face oricine este sa se mentina acolo pentru ca pe termen lung conteaza nu doar ce faci, conteaza cine esti tu, ca om. Gandurile tale intr-un final se reflecta in ceea ce faci. Daca tot timpul te gandesti la mancarea pe care ti-o refuzi, intr-un final, chiar mai indepartat nu o sa ii mai rezisti. Daca vrei sa te transformi dintr-un om cu greutate uriasa intr-un om cu greutate normala (aici as discuta ore despre normalitate, dar nu acum) nu trebuie doar sa incerci sa faci ceea ce face omul cu greutatea normala, ci sa fi omul cu greutatea normala.

Cred cu tarie ca NU rezultatul trebuie sa fie un scop. Viata nu e asa. Scopul ar fi sa te simti bine facand sport, sa te distrezi, sa iti simti corpul fericit. Scopul ar fi sa iti placa varza mai mult decat shaorma.

Ideea e ca scopul nu e un punct. In viata se pune punct o singura data si nimeni nu vrea sa ajunga acolo. Asadar, nu privi alimentatia si nici sportul ca pe generatoare de corpuri minunate, ci integreaza-le si adapteaza-le astfel incat sa ti se potriveasca, sa le doresti si sa iti placa.

Multa lume vede alergatul ca pe o corvoada. Stai si te gandesti toata ziua ca mai trebuie sa mergi deseara sa dai o tura. Ei bine, asa poate merge un timp, dar nu merge pentru totdeauna.

Din punctul meu de vedere, sportul in primul rand trebuie sa fie nedureros. Asta te va face sa nu il urasti si sa incepi sa te bucuri de el. Ca sa fie nedureros trebuie sa fie regulat si tu trebuie sa te imbraci si mai ales sa te incalti corespunzator.

Daca te dor picioarele cand alergi, inseamna ca nu ai incaltari potrivite sau ca aveai incaltari potrivite, dar vechi si trebuie sa le schimbi. Sunt sute de articole despre pronatia piciorului si feluri de adidasi in functie de activitati. Sfatul meu ar fi sa citesti putin despre incaltari inainte sa te hotarasti sa iti iei unele.

In cazul femeilor mai ales este important felul in care se imbraca. Accesoriul numarul unu e bustiera. Este dureros alergatul cu țâțele fâlfâind si in multe cazuri e si inestetic (dar asta conteaza mai putin). Ideea e ca iti trebuie o bustiera si nu un sutien si mai ales nu fara nimic.

Fata asta explica niste lucruri despre bustiera:

Astazi am vazut o persoana mai plinuta dand doua ture de parc in mers alert si ma gandeam la toti cei mai grei decat ea pe care i-am vazut alergand. Daca iti iubesti picioarele, nu face asta.

40 de kilograme peste limita greutatii normale se aseamana cu patru sticle de apa de 10l in spinare. Gandeste-te cum se chinuie genunchii si articulatiile tale daca tu ai alerga cu patru bidoane pe umeri. In cazuri din astea, poti sa faci ceva mai putin solicitant si care nu presupune sarituri. Plimbarea este ideala.

In concluzie, e important cine esti si nu doar ce faci. Cine esti se reflecta pe termen lung. Nu poti sa alergi toata viata cu de-a sila, doar daca vrei sa ai o viata mizerabila. Daca vrei sa cantaresti mai putin pe termen lung, nu trebuie sa schimbi “ce faci”, trebuie sa schimbi “cine esti”.

Lasă un comentariu

Niciun comentariu până acum.

Comments RSS TrackBack Identifier URI

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile despre tine sau dă clic pe un icon pentru autentificare:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare / Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare / Schimbă )

Conectare la %s