No woman, no cry

O ascult “pe repeat”, inca o data si inca o data. Am auzit-o de mii de ori si nu am ascultat-o niciodata. “No woman, no cry” nu este un fel de cauza-efect (“if no woman then no cry”), ci este un fel de sfat (“No woman, don’t cry”).

Din cate am inteles, cantecul a fost scris atunci cand Bob Marley a fost diagnosticat cu cancer (asta ramane sa confirm). Daca este adevarat, mi se pare ceva iesit din comun “everything gonna be alright”, cand tu urmeaza sa mori. Mereu am crezut ca nimeni nu este indispensabil, dar sa o spui atat de natural si direct despre tine insuti…

Acum, mai am de aflat cine este femeia (mama, sora(“my little sister” apare pe undeva), sotia?) si sa mai invat cateva propozitii in jamaican patois.

 

1 comentariu

  1. Ascult si eu obsesiv, de mai bine de o luna, aproape zilnic piesa asta si din prima zi cam tot asa imi zice, ” nu plange femeie, totul va fi bine” totusi ma obsedeaza un substrat la care inca nu ajung. Asa am gasit articolul tau. Totusi, mai caut istoricul piesei si mi trimite fii mea urmatoarele: „Any true Bob Marley fan would know that „No Woman,No Cry” is a reference to Englands prior control of Jamaica. ” Woman” is a reference to the Queen of England. They used to protest in Trench Town all night long against England. A purely political song.” Totusi, cred ca poate fi mai profund filosofic, dincolo de semnificatia politica e un fel de adio pt cineva care l a sustinut si in ultimile momente ca si in demonstratiile acelea. Pentru mine piesa a venit ca raspuns (sincronicitate, daca vrei) la o intrebare lansata universului la o chestiune personala dar si la una generala. Semnificatia poate fi aceea pe care vrei sa i o atribui. 🙂


Comments RSS TrackBack Identifier URI

Lasă un răspuns

