Reputatia romanilor in Europa

Imagine

De fiecare data cand merg acasa observ oamenii. Sunt cu ei in aeroport asteptand acelasi zbor spre acelasi Bucuresti prafuit (la propriu, plin de praf).

Cand aveam in jur de 6 ani nu stiam ca reputatia noastra este atat de proasta. Poate in perioada aia nici nu era. Pentru mine, Romania era tara tuturor posibilitatilor. Cea mai frumosa din lume si nici nu intelegeam de ce englezii si francezii se chinuie atata sa vorbeasca in limbile lor cand ar putea foarte bine sa vorbeasca in romana.😀

In ultimul timp m-am gandit la cum sunt oamenii care merg acasa cu mine. Ei bine, majoritatea este formata din oameni de la tara, cu obiceiuri rurale si aspect neingrijit. Multi dintre ei nu vorbesc corect nici limba romana, prin urmare imi este greu sa cred ca in limba spaniola pot mai mult. Nu ma intelegeti gresit, nu ii critic. Nu cred ca este rau sau bine sa fii asa. Pur si simplu am vazut cum arata multi oameni care vin sa lucreze aici.

Lucrurile sunt foarte diferite in Italia sau Franta. Mereu cand am plecat din tarile astea am fost insotita in majoritate de tigani. Asta ca sa nu mai pun la socoteala faptul ca in metrou si pe strazi cantaretii la acordeon, cu aspect negricios si accent roman sunt foarte frecventi. Din nou, nu ii critic, ii descriu.

Sunt sigura ca nici ce ramane acasa nu este foarte diferit, dar eu am avut norocul de a cunoaste cativa oameni ca cei pe care i-am descris care par in esenta cinstiti. Prefer de mii de ori un analfabet de la tara unui doctorand ca Bianca de la TS si IA.

Lasă un comentariu

Niciun comentariu până acum.

Comments RSS TrackBack Identifier URI

Lasă un răspuns

