Couch potato

Întrucât nu sunt atletă de performanţă, mă voi referi strict la cazul sportivilor amatori. Din punctul meu de vedere, o alimentaţie sănătoasa poate să nu conţină suplimente nutritive chiar dacă practicăm din când în când sport.

Trebuie să ţineţi cont de câteva lucruri:

– de ce luaţi suplimentele(stres, oboseală, efort fizic etc.) şi ce substanţă pe care ele o conţin vă ajută;

– acestea nu înlocuiesc alimentaţia(dacă luaţi suplimente trebuie să mâncaţi şi altceva în afară de iaurt);

– cele care conţin vitamina B vă cresc pofta de mâncare(puteţi creşte în greutate dacă nu consumaţi energia);

– oficial, nu provoacă dependenţă, dar este recomandat să nu se consume în perioade mai lungi de şase luni;

– tot oficial, organismul nu devine imun la administrarea suplimentelor(practic însă, am observat că devine).

Eu alerg aproape zilnic de un an şi câteva luni. Nu consum suplimente alimentare şi nu cred că acestea m-ar ajuta, dar nici ca mi-ar face rau. În principiu, nu cred că mi-ar face nimic.

Sunt câţiva sportivi „profesionişti”, mari consumatori de suplimente nutritive şi iaurt. Faptul că sunt mari consumatori se vede cu ochiul liber, însă un sportiv de performanţă, în primul rând, arată ca unul. Nu zice nimeni că trebuie ca toţi să mânuim scrima, să aruncăm ciocanul sau să facem acrobaţii la paralele, dar nu poţi să spui că eşti mare sportiv când burta mai are puţin şi ţi se sprijină de genunchi sau fundul aproape îţi mai încape pe uşă(dacă mergi într-o parte). Sau poţi, dar dă-mi voie să îţi spun că nu se vede.

Ultima parte a articolului îi este adresată unei atlete, evident de „performanţă”.

Mâine voi scrie despre diferenţa dintre generaţii.

Vă salut!

4 comentarii

  1. Eu am luat o data energizante. Sunt niste pastile efervescengte care , dizolvate intr-o cana cu apa, si baut ceea ce rezulta, iti da energie. Practic nu simti oboseala si a avut rezultate (am reusit sa termin de 2 ori traseul, pe care , in mod normal il termin o singura data). La mine a avut rezultate dar stiu ca nu sunt prea sanatoase, de aceea nu mai iau. App. Cum adik gandire comunista? Te salut.

    • Comunistii voiau ca toti oamenii sa fie fericiti cu forta.

      • eeee na !!! Ai inteles gresit; una este sa nu te tot infurii si alta este sa fii fericita. Nu am gandire comunista, am vrut sa zic ceva de genul „Asta este situatia; trebuie sa ne obisnuim cu ea”. sa incercam sa gasim ceva pozitiv in tara asta nu numai sa ne infuriem pt diferitele neajunsuri. Deci nu sunt comunist, te rog.!!

  2. doar accepta realitatea


Comments RSS TrackBack Identifier URI

Lasă un răspuns

